Emmasbloggfan

Alla inlägg under juni 2012

.

Av Emma Andersson - 27 juni 2012 09:23



Kylskåpet trasigt och man fick släpa all mat till grannen .... inte kom securitas på kvällen heller för dom ansåg ej att det var akut... nu ska jag invänta portis för hjälp med det och brunnen i golvet under badkaret IGEN!

Fyfan vad härifrån jag vill.... orkar inte bo i denna pisslägenhet längre... bara massa fel! Totalt sär är den! Hate it.... 



Sen hoppas jag verkligen att det går bra för min vän och bebis... tänker på er... 

Och håller alla tummar och tår jag kan... ni finns i mina tankar <3


Nej ska se om Aimee vaknat så barnen kan få lite frukost....

tur dom sov länge idag...


Goodbye and hejdå!


  

.

Av Emma Andersson - 23 juni 2012 10:05




Midsommardagen idag!

Midsommarafton igår! 

Käkade gott jag Linus och Natta... for ut på en tripp och käkade jordgubbar i gröngräset!

Avrunda med godis och läsk hemma. 

Som det ska vara helt enkelt. .. 


Kikar ut i köksfönstret och solen glimtar ju knappast fram.... hoppas den gör det snart..  Man känner lite mer leende då. 


Hepp! Dricka kaffe nu och bara va! Helg av en anledning



Goodbye and hejdå! 


  


.

Av Emma Andersson - 21 juni 2012 22:30



Torsdag!

IT IS!

Idag skulle man ha jobbat bara på ett ställe sen skulle man hem... tjiii fick man för det ;)

blidde 3 ställen till och egentligen övertid på det!

Så blev inget Sofia idag.. eller hemåt tidigare...

en annan dag helt enkelt.. Var bara att tjinga hem o mellanlanda sen invänta Ullis från jobbet som bilade neråt jobbet igen.. sommarfest stod på schemat med Bazbrudarna! Vi fick rosor och mumsig mat ner i hamnen sen.... 

Egentligen vin ost och 5 kanp på gräset efter men mitt hjärta ville hem till alla barnen och min älskling så jag tackade för mig och var den första som gick hem... "kul tjej" ;) haha


Fasta tjänsten på jobbet gick till en annan som jag och Anna misstänkt en tid nu..... SSuger ju lite alltså.... då undrar man ju vad man gjort där... måste ju bero på att jag är hemma när mina barn är sjuka eller liknande... då får man väl sota för det kanske.... men då ska man egentligen inte fråga heller om jag var intresserad av en fast tjänst i slutet av sommaren heller... MEN MEN.... lite bitter är jag kanske... men får ta det med en klacksopark!

På mötet innan hamnen med mat osv så sa dom även att vi som inte har bör skaffa körkort om man ska ha en chans nånsin till fast tjänst och det lät så enkelt för oss att skaffa det.- men inte efter mångfaldiga förklaringar etc.... då sjönk det ner i diskution... för en tjej som MIG t.ex som har 2 barn (nu Linus och Nathalie också) har en familj att försöja.... och bestå med kläder osv.. räkningar... allt delar vi givetvis på ... MEN flera tusen till körkort kan man inte hosta upp om JAG inte har månadslön som min snubbe... för dom pengar som BLIR över går självklart till annat välbehövligt då som alltid... 

Så... ah... får se hur man löser det... men körkort känner jag verkligen att det ÄR dags för.. av många olika anledningar.. dels för att jag vill kunna vara självständig med att kunna handla när jag vill... slippa stress till jobb osv när man lämnar barn ... OCH kunna söka fast på BAZ eller annan plats... kanske t.om kommun! I princip en helt ny värld öppnas ju bara man har det förbannade körkortet! 

Så det får BLI mitt nästa mål här efter min "sluta-röka-kampanj!"... sätter ingen tid på NÄR utan ATT jag ska nångång in the future!


Lite smått irriterad (beror nog på att jag är trött) så slänger jag ner denna sidan för ikväll och umgås med min fina sambo istället som man knappt sett skymten av idag!


Glad Midsommar på er alla finingar!


Goodbye and hejdå!


  

.

Av Emma Andersson - 11 juni 2012 21:47



Ukraina - Sverige... Fotboll dårå! 

Sveriges premiärmatch och det har ej skett något ännu... 

Sandra och Rikard och lilla Billy är här med oss och kollar.. Mina änglar sover som små grisar :)

Inte Billy han SKA vara med på allt ;) gärna gnälla lite :P men de hör till den där "åldern" hihi baaaara gulligt döööh!


Ska mötas upp med systra mii imorgon efter möte på AF och sen vandra uppåt oss, hon ska kika förbi på liten fika och snacka skit ! Mysigt !


En annan stör sig på dessa snorungar som bor uppåt här, fick bevisat önu en gång att man inte kan vända ryggen till innan ngt e borta... DENNA GÅNG Elias alldeles nya cykel vi köpte åt han i present i april som han bara ÄLSKADE! Sånt gör mig så less... han vände ryggen till sen var den väck.......

Mammahjärtat skriker lite extra då alltså... får köra polisanmälan och skit och hoppas på det bästa... ORKA! för en sån sak ska egentligen inte ens ske... aja skitsamma! Nu är fotbollen igång igen så nu har jag inte tid med detta!


Goodbye and hejdå!


  

.

Av Emma Andersson - 7 juni 2012 16:51




Alla har mer eller mindre någon brist! Stor som liten.

Vissa har bara inte fattat ännu att det inte FINNS en enda felfri människa, kanske bara en bättre sköld så man kan dölja det med! Men hur mår den i slutändan då?

Man tjänar på att köra sitt egna race livet ut, folk som inte kan acceptera dig för den du är har allvarliga fel med sig själv eller så är den bara inte värd din tid!

Accepterande av sig själv är ett måste, utan att styras av någon annan... Annars kommer man för alltid söka lyckan utan att finna den.


Everything will be okay in the end. 

If it's not okay it's not the end.


K.I.S.S keep.it.simple.stupid


Försöka kan man! Vad har man att förlora? JO sig själv!



Goodbye and hejdå!


   

..

Av Emma Andersson - 6 juni 2012 20:30



Välj dina ord innan munnen vill öppnas. Även en liten skitsak som du inte tycker trycker på ömma punkter kan göra den andra personen i fråga väldigt ledsen eller känna sig sårad. 

Den må tiga men glömmer aldrig. 


Även saker du gjort som sårat kan förlåtas men aldrig glömmas bort. 

Många behöver tänka innan munnen lever sitt egna liv eller innan hjärnan tar över ens dumma agerande vissa gånger. 

I mitt liv har jag fått höra mycket saker, och känna på svek. 

Mesta förlåtet men man blir påmind ibland. Då kommer klumpen i magen...

Därför försöker jag så gott jag kan visa mina nära och kära så mycket trovärdighet, omstänksamhet och ärlighet så mycket jag kan. Vill finnas för alla hela dagarna. Kanske inte märks alla gånger. Men jag har fullt upp om dagarna nuförtiden. Arbete, barn och en man i huset. Jag finns ett telefonsamtal bort om man skulle sakna något så otroligt, jag är inte omöjlig alls. Finns för alltid för er. Men jag har fått intrycket att folk tar avstånd. Speciellt sen jag skaffa snubbe... Vill få det att tro att jag inte har tid med dom längre BARA FÖR DET. Men jag har vart mindre kontakbar sen Nov 2011 då mitt arbete startade, jag kan inte ringa hela dagarna och terra er då. Folk som känner mig innerst inne vet att ett sånt "tycke" sårar mig otroligt och vet att det INTE är så. Känns som min lycka i livet som börjar komma blir andras olycka. Detta är ett test för alla som vill kalla sig för mina vänner... kanske t.om familj. Jag gör så gott jag kan ,ibland kanske man inte räcker till alla. Men en människa som JAG vet att jag förtjänar lyckan för en gångs skull nu i livet. Kalla mig EGO eller liknande. Tycker jag FÅR vara det... EN gång i livet. Men fortfarande finnas för alla, men ÄVEN tänka på mig själv. Som jag försöker göra. Men snaran sätts dit konstant då jag känner att jag inte får prata om min lycka, eller liknande. För det blir knappt leenden. 

Har en ganska stor hemlis bärandes just nu. Hur många kommer jag våga säga detta till?

Var kommer ni stå då?

Hur ska man veta det... ÄKTA prövningen.

Jag anser att tid och plats och saker inte har en tidsbestämd punkt i livet utan bara när det känns RÄTT så skall det utföras... jag vet inte... jag kanske bara svamlar vad vet jag. Men så jag känner just nu i livets skede. 


Säg inte saker du inte minns du har sagt. Säg inte saker om du inte kan stå för dom . Omforlmulering finns inte på kartan. Sagt ord är sagt. Tänkvärt. Och kanske något alla behöver tänka en extra gång på ! Jag är inte Guds ängel, vilket jag kanske vill få det att låta som... långt ifrån. Men jag är ganska så medveten och INTE korkad. 

Just saying. 


Avgudar och älskar er mina vänner samt familj. Hoppas ni för alltid minns det även om jag kanske inte finns vissa dagar lika mycket längre!



Goodbye and hejdå!


  

.

Av Emma Andersson - 5 juni 2012 18:31



Tisdag.. = Ledig imorgon! Satan så gott alltså... sjukt trött i kropp o knopp just nu....


Iaf... i söndags då när han kidnappade mig så for vi till Cosmonova och kollade på "Sea reef" :)) sen vidare mot Stockholm centrum och in på Pizza Hut som han minns att jag sagt att jag alltid velat gå på .. ;) hii hii ... så sjukt go min karl alltså... 

Han är guld  

Tack för det älskling!



Imorgon nationaldag... hör och HÄPNA dom ska SJUNGA nationalsången också ! :O får man plötlsigt göra det?

Jävla hysteri om våran sång, att den ska skrivas om eller att man ska göra en annan bara för att dom anser att den är "kränkande" den låten har alltid stått för vad vårt land ÄR... bara för att hutta butta o alla andra bestämt sig för att flytta hit (inget fel med det) MEN då ska man plötligt inte få sjunga den? MEN moskeér diskuteras att BYGGAS i SVERIGE så dom får ut av sin kultur.... Jag spyr vad mycket dubbelmoral de jiddras om... suck och BLÄ!


Hepp nog snackat om det! Barnen ska glo på TV till 1900 sen hopp i sänga!

Sen ska jag lägga mig och dö i soffan och bara vara!

Ha det bra alla goa för det ska jag ha!


Goodbye and hejdå!


   

.

Av Emma Andersson - 3 juni 2012 09:28


Sitter här sen 08.20 då jag var tvungen att kliva opp ... 

Fick veta att jag måste göra mig klar... skall tydligen iväg med min baby bara... Camilla den fina stannar med mina barn så länge... jag själv har INGEN somhelst aning var tusan vi ska :O... DÅ vet man ju vad man ska ha på sig OSV haha... 

Så dom har fått pussla ihop vanlig klädsel.. jag måste ju passa dit vi ska? 

Såvidare det inte är hajk i dessa skor blir jag nöjd ;)


Aja nu ska vi snart fara iväg! Spännande...


Goodbye and hejdå!


  

Presentation


Today i am shuffelin'...

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards